Vuosikokoukset

2018

Naisjärjestöjen Keskusliiton sääntömääräinen vuosikokous ja keskustelutilaisuus Naiset valtaavat Otaniemen - Yliopistot koulutuksen ja työelämän tasa-arvoistajina järjestetään maanantaina 19.11.2018 Aalto-yliopiston Harald Herlin -oppimiskeskuksen Makerspace-tilassa, Espoossa (Otaniementie 9, K-kerros). Keskusliiton vuosikokous ja keskustelutilaisuus toteutetaan yhteistyössä Aalto-yliopiston kanssa. Voit ilmoittautua vuosikokoukseen ja keskustelutilaisuuteen 11.11.2018 mennessä täällä.

Kokous on vaalikokous, jossa valitaan neljä hallituksen jäsentä erovuoroisten tilalle toimikaudelle 2019 – 2021 sekä hallituksen puheenjohtaja toimikaudelle 2019-2021. Lisäksi kokouksessa käsitellään liiton sääntöjen 9 §:n mukaiset asiat sekä muissa asioissa muutokset jäsenkunnassa, liiton hallitusohjelmatavoitteet ja vuosikokouksen julkilausuma, joka toimitetaan jäsenjärjestöille ennen kokousta. Hallitus esittää vaalivaliokunnan asettamista valmistelemaan vuosikokouksen henkilövalintoja vuodelle 2019. Jäsenjärjestöjä pyydetään nimeämään kokouksessa ehdokkaita vaalivaliokunnan jäseniksi. Vaalivaliokunnan ohjeistuksen mukaan vaalivaliokunnan ohjeellinen koko on koollekutsuja ja neljä jäsentä.

Vuosikokousposti on lähetetty jäsenjärjestöille 5.11.2018.

Naisjärjestöjen Keskusliitto - Kvinnoorganisationernas Centralförbund ry

Kutsu sääntömääräiseen vuosikokoukseen

LIITTEET

Esityslista

Ehdotus toimintakertomukseksi 2017

Vaalivaliokunnan esitys vuosikokoukselle

Ehdokasluettelo puheenjohtajaehdokkaat

Ehdokasluettelo hallitusehdokkaat

Ehdotus toimintasuunnitelmaksi vuodelle 2019

Ehdotus jäsenmaksuiksi vuodelle 2019

Ehdotus hallitusohjelmatavoitteiksi 2019-2023

Jäsenjärjestöt sekä niiden virallisten edustajien lukumäärät vuonna 2018

Valtakirjalomakkeet

Ehdokkaat Naisjärjestöjen Keskusliiton vuosikokouksen vaaleissa 2018

Naisjärjestöjen Keskusliiton vuosikokouksessa 19.11.2018 kello 17 alkaen valitaan hallituksen puheenjohtaja kolmivuotiskaudeksi 2019–2021 sekä neljä hallituksen jäsentä kolmivuotiskaudeksi 2019–2021 erovuoroisten tilalle. Nyt voit perehtyä liiton jäsenjärjestöjen asettamiin ehdokkaisiin sekä heidän vastauksiinsa.

Hallituksen puheenjohtaja sekä hallituksen jäsenet valitaan sääntömääräisessä vuosikokouksessa. Ilmoittaudu kokoukseen ja sitä edeltävään keskustelutilaisuuteen täällä!

tutustu ehdokkaisiin täällä!

Naisjärjestöjen Keskusliiton vuosikokous järjestetään 19.11.2018 Harald-Herlin -oppimiskeskuksen Makerspace-tilassa Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella Espoossa. Vuosikokouksessa valitaan liiton puheenjohtaja kolmivuotiskaudeksi 2019–2021 sekä neljä hallituksen jäsentä kolmivuotiskaudeksi 2019–2021 erovuoroisten tilalle. Hallitus- ja puheenjohtajavaalin materiaalit on lähetetty jäsenjärjestöille sähköisesti, ja ne löytyvät myös Naisjärjestöjen Keskusliiton verkkosivuilta. Ehdokasasettelu vaaleihin on auki jäsenjärjestöille 8.10. klo 16 saakka. Vuosikokousta edeltää keskustelutilaisuus "Naiset valtaavat Otaniemen - Yliopistot koulutuksen ja työelämän tasa-arvoistajina", jossa on puhumassa mm. Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä. Paneelikeskustelussa mukana ovat apulaisprofessori Miina Rautiainen, AYY:n hallituksen puheenjohtaja Noora Vänttinen, Women of Aallon puheenjohtaja Heta Räikkönen sekä Aalto Women in Businessin Venla Pouru. Keskusliiton vuosikokous toteutetaan yhteistyössä Aalto-yliopiston kanssa.

Ilmoittaudu mukaan!

Kokous on vaalikokous, jossa valitaan keskusliitolle puheenjohtaja ja neljä hallituksen jäsentä erovuoroisten tilalle toimikaudelle 2019 – 2021. Kutsu asettaa ehdokkaita Naisjärjestöjen Keskusliiton hallitukseen on lähetetty jäsenjärjestöjen edustajille sähköpostitse 11.5.2018. Ehdokaslomake tulee palauttaa täytettynä ja virallisten nimenkirjoittajien allekirjoittamana pyydettyine liitteineen keskusliiton toimistoon 8.10.2018 klo 16.00 mennessä joko skannattuna toimisto (at) naisjarjestot.fi tai kirjepostilla osoitteeseen Fredrikinkatu 39 C 22 00120 Helsinki.

Vaalivaliokunnan kirje jäsenjärjestöille 11.5.2018

Ehdokaslomake puheenjohtajavaali / hallituksen jäsenten vaali

Liite 1a Järjestön vastaukset puheenjohtajavaali
Liite 1b Järjestön vastaukset hallituksen jäsenten vaali

Liite 2a Puheenjohtajaehdokkaan vastaukset
Liite 2b Hallitusehdokkaan vastaukset

Liite 3 Naisjärjestöjen Keskusliiton hallitus 2018

Muut tiedot kuin yhteystiedot jaetaan Naisjärjestöjen Keskusliiton vuosikokoukseen osallistuville ja keskusliiton jäsenjärjestöille sekä Naisjärjestöjen Keskusliiton verkkosivuille sähköisesti. Tutustu Naisjärjestöjen Keskusliiton ehdokasrekisterin tietosuojaselosteeseen täällä.

2017

Naisjärjestöjen Keskusliiton sääntömääräinen vuosikokous pidetään maanantaina 20.11.2017 klo 17.30 Tiedekeskus Heurekassa, osoitteessa Tiedepuisto 1, Vantaa. Kokous on vaalikokous, jossa valitaan neljä hallituksen jäsentä erovuoroisten tilalle toimikaudelle 2018 – 2020. Lisäksi kokouksessa käsitellään liiton sääntöjen 9 §:n mukaiset asiat sekä muissa asioissa muutokset jäsenkunnassa ja vuosikokouksen julkilausuma, joka toimitetaan jäsenjärjestöille ennen kokousta.

Toivotamme teidät tervetulleiksi klo 15 alkaen tutustumaan Tiedekeskus Heurekan ja tulevaisuustalo Sitran yhteiseen Seitsemän sisarusta tulevaisuudesta –näyttelyyn ja sen jälkeen alkavaan keskustelutilaisuuteen kuulemaan ja keskustelemaan perhevapaauudistuksesta THL:n tutkimuspäällikkö Minna Salmen johdolla.

Vuosikokousposti on lähetetty jäsenjärjestöille sähköpostilla 6.11.2017.

Ilmoittaudu vuosikokoukseen 13.11. mennessä TÄÄLLÄ

Kutsu sääntömääräiseen vuosikokoukseen 20.11.2017

LIITTEET          Esityslista
                         Ehdotus toimintakertomukseksi vuodesta 2016
                         Ehdotus toimintasuunnitelmaksi vuodelle 2018
                         Ehdotus jäsenmaksuiksi vuodelle 2018
                         Vaalivaliokunnan esitys
                         Valtakirjalomake
                         Jäsenjärjestöt sekä niiden virallisten edustajien lukumäärät vuonna 2017
                         Ohjelma

Naisjärjestöjen Keskusliiton sääntömääräinen vuosikokous järjestetään maanantaina 20.11.2017 Tiedekeskus Heurekassa VantaallaKokous on vaalikokous, jossa valitaan neljä hallituksen jäsentä erovuoroisten tilalle toimikaudelle 2018 – 2020.

Kutsu asettaa ehdokkaita Naisjärjestöjen Keskusliiton hallitukseen on lähetetty jäsenjärjestöjen edustajille sähköpostitse 9.6.2017. Ehdokaslomake tulee palauttaa täytettynä ja virallisten nimenkirjoittajien allekirjoittamana pyydettyine liitteineen keskusliiton toimistoon 9.10.2017 klo 16.00 mennessä joko skannattuna toimisto (at) naisjarjestot.fi tai kirjepostilla osoitteeseen Fredrikinkatu 39 C 22 00120 Helsinki.

ILMOITTAUTUMINEN VUOSIKOKOUKSEEN

Vaalivaliokunnan kirje jäsenjärjestöille

Ehdokaslomake

Liite 1. Järjestön vastaukset

Liite 2. Hallitusehdokkaan vastaukset

Liite 3. Hallitusehdokkaan yhteystiedot (ei julkinen)

Liite 4. Ehdokkaan kuva

Liite 5. Naisjärjestöjen Keskusliiton hallituksen kokoonpano 2017

2016

Naisjärjestöjen Keskusliiton sääntömääräinen syyskokous ja keskustelutilaisuus ”Naiset kansallisessa ja globaalissa taloudessa”  järjestetään torstaina 17.11.2016 Nordean Vanhassa Pankkisalissa (Aleksanterinkatu 36 B, Helsinki). Juhlistamme samalla myös 105-vuotiasta Naisjärjestöjen Keskusliittoa.

Kokous on vaalikokous, jossa valitaan neljä hallituksen jäsentä erovuoroisten tilalle toimikaudelle 2017 – 2019. Lisäksi kokouksessa käsitellään PRH:n ennakkotarkastama ja kevätkokouksen ensimmäisessä käsittelyssä hyväksymä hallituksen esitys keskusliiton sääntömuutokseksi.

Syyskokousposti on lähetetty jäsenjärjestöille 2.11.2016.

Naisjärjestöjen Keskusliitto - Kvinnoorganisationernas Centralförbund ry

Kutsu sääntömääräiseen syyskokoukseen

LIITTEET              Esityslista

Ehdotus toimintasuunnitelmaksi vuodelle 2017

Ehdotus jäsenmaksuiksi vuodelle 2017

Vaalivaliokunnan esitys

Sääntömuutosesitys, PRH:n ennakkotarkastama

Valtakirjalomakkeet

Jäsenjärjestöt sekä niiden virallisten edustajien lukumäärät vuonna 2016

Ohjelma ja kutsu

Haluatko vaikuttaa Naisjärjestöjen Keskusliitossa? Nyt tarjolla vaikuttamisen paikkoja osaaville naisille!

Naisjärjestöjen Keskusliiton asioista päättää ja liittoa edustaa hallitus, johon kuuluu puheenjohtaja ja 12 muuta jäsentä. Hallituksen puheenjohtajana toimii kansanedustaja Eva Biaudet. Jäsenjärjestöillämme on nyt mahdollisuus asettaa ehdokkaita liiton hallitukseen syyskokouksessa 17.11.2016 toimitettavaa erovuorossa olevien hallituksen jäsenten vaalia varten. Kokouksessa erovuoroisten tilalle valitaan neljä hallituksen jäsentä kolmivuotiskaudeksi 2017–2019.

Naisjärjestöjen Keskusliiton hallitusjäsenyys tarjoaa näköalapaikan tasa-arvotyöhön ja mahdollisuuden ohjata Suomen suurinta, 58 jäsenjärjestön ja niiden 400 000 jäsenen verkostoa. Hallitus kokoontuu noin kahdeksan kertaa vuodessa. Toivomme runsaasti ehdokkaita eri-ikäisistä ja -taustaisista naisista koko jäsenjärjestöjemme kirjosta. Välitättehän siis tietoa vaaleista järjestöissänne!

Liiton kevätkokouksessa valitun vaalivaliokunnan kirje sekä ehdokaslomake liitteineen on toimitettu jäsenjärjestöjen puheenjohtajille ja sihteereille kirje- ja sähköpostitse. Kirje ja ehdokaslomake liitteineen löytyy myös Naisjärjestöjen Keskusliiton internetsivuilta. Ehdokaslomake tulee palauttaa täytettynä ja virallisten nimenkirjoittajien allekirjoittamana pyydettyine liitteineen keskusliiton toimistoon 14.10.2016 klo 16.00 mennessä joko skannattuna (toimisto@naisjarjestot.fi) tai kirjepostilla osoitteeseen Naisjärjestöjen Keskusliitto, Fredrikinkatu 39 C 22, 00120 Helsinki.

Naisjärjestöjen Keskusliiton arvot: Sukupuolten välinen tasa-arvo * Avoimuus ja yhdenvertaisuus * Poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton * Moniäänisesti yhteistyössä toimiva * Rohkeasti kantaa ottava

Vaalivaliokunnan kirje jäsenjärjestöille

Ehdokaslomake